time for change!

i mars är det 2 år sen jag fann kärleken i mitt liv. eller ja, livslusten rättare sagt.
i vårt förhållande har vi, precis som i dom flesta förhållanden, haft våra bättre & sämre dagar.
mycket av det sistnämnda den senaste tiden fakitskt, & i stort sett allt beror på mig.
han begär en sak - att jag ska va glad.
jag försöker ju, men jag kan inte låta bli att tänka alldeles för mycket på sånt som jag egentligen bara ska strunta i.
men igår satt vi & pratade. jag tänkte igen, & eftersom han läser mig jättelätt så han märkte ju direkt att nånting var fel.
men det var nog faktiskt första gången som jag insåg att mitt leende, eller ja, min närvaro betyder allt för honom.
precis som jag känner för honom, känner han för mig.
det tog mig nästan 2 år att inse att jag är älskad.
vi har glidit ifrån varandra mer & mer, & det gör så sjukt ont, men jag känner på mig att det kommer vända & bli perfekt.
jag vet inte om det kommer ta dagar, eller kanske tillochmed månader.
men jag vet att det kommer bli bra.
jag träffade han senast imorse, & bara tanken på att få sova utan honom inatt är en plåga.
det måste ju vara ett tecken på nått bra, right?
jag kan inte se någon framtid utan honom, en framtid utan honom är fan inte värd nånting.
sen är det ju inte bara han & jag som glider isär.
jag hade sån sjukt bra kontakt med mina underbara vänner för inte alls längesen.
nu träffas vi knappt längre känns det som, förutom i skolan.
jag vet inte vad som orsakade det här, för det är ingenting jag vill.
jag är 15 år, vafan! jag vill ha kul & leva livet med min pojkvän & mina vänner.
inte sitta & skriva deppinlägg på min blogg & tycka synd om mig själv.
jag har alltid vart en glad & positiv person, varför kan jag inte vara det längre?
jag vill ju vara den där tjejen med stora leendet som sprider glädje till alla.. vad händer?
men nu har jag bestämt mig, det ska bli förändring, jag kan inte fortsätta såhär. det bara förstör.
jag mår bara sämre av det, & det tror jag nog att dom flesta i min närhet gör också. jag vet iallafall en.
från & med nu ska jag försöka skita i allt, & bara leva livet som det glada tjejen jag egentligen är!

Kommentarer
Postat av: Amanda

Låter bra :*

2012-01-12 @ 17:27:49
URL: http://vadskajaghetanu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0