tankar över framtiden . .

skolan börjar ju på måndag, & jag kan knappt fatta att jag verkligen bara har ett år kvar på kilafors!
de känns liksom lite sorligt på nått sätt, för jag har gått på den skolan sen jag var 6 år, har så extemt mycket minnen därifrån. & även fast det har vart extremt tråkigt, alla snackar om alla & mycket har vart jobbigt där, så kommer jag sakna allt jävligt mycket. speciellt min underbara klass, som gör dagarna så extremt sjuka & roliga!
samtidigt kommer de bli skönt att börja gymnasiet, & slippa skiten ;)
& även fast det är ett helt år kvar, så börjar jag redan gruva mig inför gymnasieval.

jag har i många år velat bli frissör, & det är väl det jag liksom siktar in mig på.
kämpa som fan nu med alla jävla läxor & skit för att jobba upp betygen så mycket jag bara kan.
visserligen så har jag väl ganska bra betyg nu också, som jag är riktigt stolt över.
men de räcker inte för att komma in på frissörprogramet, & ifall jag skulle ångra mig & vilja gå nånting annat så är det ju alltid en fördel att ha höga betyg!
har också tänkt på att gå samhälle, & sedan plugga vidare till bildlärare, det tycker jag låter riktigt kul & skulle nog passa mig bra som både har konstnärliga gener & gillar att teckna osv
& jag praoade ju på julibacken för inte så länge sen, & det tycker jag också va kul, att jobba med barn
men med tanke på att jag bara vill jobba med småbarn, 0-2/3 år, så är det nog inte så enkelt att hitta jobb ;)
äldre barn, tycker jag, är mest bara skrikiga & så extremt krävande på nått vis, & sånt orkar jag inte med, sepciellt inte varje dag i flera år! :o

jag vet att de kanske är tidigt att börja gruva sig för sånt här redan, men tiden går faktiskt otroligt snabbt, & snart sitter jag där, med beslutångesten om vad jag ska göra under mina 3 år på gymnasiet.
även om jag verkligen vill bli frissör nu, & i några år framöver, så kanske jag inte vill de om kanske typ.. 10 eller 20 år. & då är det ju ganska svårt att bli nånting annat.

nej de här med framtiden är inget lätt beslut, & man kan ju samtidigt inte fråga nån annan heller.
för det är ju faktiskt mitt liv, & mina beslut, liksom.

nä, nu ska jag sluta skriva om mina tråkiga tankar & gå & duscha istället !;)
ciao



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0